Thursday, December 29, 2022

Şarj İstasyonuma Karar Verdim: Vestel Elektrikli Araç Şarj İstasyonu EVC04 22kW Kablolu

 Şarj İstasyonuma Karar Verdim:  Vestel Elektrikli Araç Şarj İstasyonu EVC04 22kW Kablolu

Uzun bir arayıştan sonra bugün 29/12/2022 de şarj istasyonun siparişini verdim. Şarj istasyonu olarak Şarj İstasyonuma Karar Verdim:  Vestel Elektrikli Araç Şarj İstasyonu EVC04 22kW Kablolu modeli seçtim. Bu seçimi neden yaptığımı aşağıda açıklayacağım.


Alternatif Şarj İstasyonları: Schneider, EŞarj, B-Charge, VoltRun, Vestel

Aslında bir çok şarj istasyonu üreticisi ve modeli var. Ben bunlardan EŞarj, B-Charge, VoltRun ve Vestel ile önce iletişime geçtim. Sonrasında keşfe gelmeleri için randevulaştık. Keşif sonunda isterleri, cihaz özellikleri ve fiyatları karşılaştırdım. Aşağıda bunları kısaca özetleyeceğim.

Not 1: Vereceğim bilgiler Aralık 2022 ayına ve Euro kuru yaklaşık 20 lira iken geçerli olan fiyatlardır.

Not 2: Bütün marka ve modellerde  IP 54 özelliği bulunuyor. Yani, yağmur ve kara rağmen dış mekanda durabiliyor.

Not 3Bütün markalar 2 yıl garanti veriyor.

Not 4: Cihazların üzerinde kablo olmasını istediğinizde fiyatlar oldukça artıyor. Örneğin B-Charge 350 Euro ek üvret istedi. Ancak her şarjda araç bagajından kendi kablonuzu çıkartıp sonra geri koymak pratik olmayacağından ben kablolu sarj cihazını tercih ettim.

Not 5: Evinizdeki elektrik saatinden sarj istasyonuna koyacağınız yere gereken kablolamayı nasıl yapmanız gerektiği keşife gelen elemanlar açıklıyor. Kendinizin bir elektrikçiye bunu yaptırması üçte bir maliyete geliyor. Firma 3 katı daha fazla isteyebiliyor.





Schneider

Bildik bir elektrik ürünleri firması olduğu için aradım. Gönderdikleri teklif 865 Euro + KDV idi. Ancak bu model kablosuzdu. Üzerine 300-350 Euro eklemek gerek kablo için. RFID kartı yoktu üzerinde.


B-Charge

Aralık sonuna kadar bir kampanya olduğunu söylediler ve soketli modele 800 Euro + KDV  fiyat verdiler. Kablo için üzerine 300-350 Euro eklemek gerek. Kablolamayı kendileri yaparlarsa yaklaşık 14 bin TL mal olacağını hesapladılar. 



EŞarj:

En garip firma EŞarj dı benim için. Çünkü bana gönderilen mailde şunlar yazılıydı:

"Keşif ücreti 600 ₺ + KDV' dir. İstasyon montajı (devreye alma – test etme) 1500 ₺ + KDV'dir. İstasyon satın almanız durumunda keşfi ücretsiz olarak gerçekleştirmekteyiz. Keşif/kurulum süreçlerinin başlatılabilmesi için fatura bilgilerinizi iletmenizi rica ederiz. "

Diğer firmalar keşif ücreti istememesine rağmen EŞarj keşif ve kurulum ücreti istiyor.

Ayrıca yukarıdaki aynı marka ve model şarj cihazı için istenen ücrette astronomik: 1000 Euro + KDV!



Vestel

Doğrusu müşteri ilişkileri açısından en kurumsalı ve en kolay ulaşılanı Vestel oldu benim için. Çok ilgilendiler ve doğrudan bilgi sağladılar. Benim seçtiğim kablolu 22 KW modelde ayrıca %5 indirim çekide verdiler. 1 aylık geri iade imkanı da sundular. Ürün katoloğunda verilen bilgilerdeki standartlar diğer ürünlerle aynı. Ayrıca içinde RFID okyucu da var. Bu sayede ürünle birlikte gelen 2 kartı kullanarak cihazı açıp kapatabiliyorsunuz. Sizden başkası cihazı kullanamıyor. Kablosunun uzunluğu da 5 metre. Kendileri ücretsiz montaj yapıyorlar.

Kablolu olan cihaz bana yaklaşık KDV dahil 17.500 TL geldi. Muadillerinin en ucuzunu alsaydım yaklaşık KDV dahil 27.150 TL gelecekti. Muadillerinin bana vermeyi vaad ettikleri ektra bir özellik de bulunmuyordu. Hatta bazılarında RFID olmaması ve kablolarının 3 metre olması da dezavantajdı. 



Kısaca 10 bin TL lik bir avantaj ve sağladığı artılar nedeniyle Vestel markasını seçtim. İnşallah 2023 Ocak ayında kurulum yapıldıktan sonra kullanım hakkında bilgileri de paylaşırım.

KMK