Saturday, December 10, 2022

Arabama Karar Verdim: Mercedes EQE 350 AMG 4Matic

 Arabama Karar Verdim: Mercedes EQE 350 4Matic


Çok düşünüp kararsız kaldıktan sonra elektrikli ilk arabama karar verip siparişimi verdim. Son kararım  Mercedes EQE 350 AMG 4Matic

Peki neden Mercedes EQE 350 AMG 4Matic i seçtim?

Öncelikle bir kaç yıldır araba stoklarında yaşanan sıkıntıdan dolayı web sitelerinde gördüğünüz her arabayı paranız olsa dahi bulup alamıyorsunuz. O nedenle markaların ilanlarında var olan arabaları karşılaştırmak da fanteziden öteye gitmiyor.

Şu an 7 yıl önce aldığım Mercedes E180 binmekteyim. Şimdiye kadar Mercedes E180 beni üzecek önemli bir arıza çıkartmadı. Sağladığı konfor ve güven ise beni çok mutlu etti. Bu arabamdan önce 13 ayrı arabaya daha sahip olmuştum. Bir çok farklı marka ve modeli kullanmış biri olarak hem Mercedes markasından hem de E serisinden çok mutlu olduğumdan elektrikli araba konusunda da Mercedesten devam etmeye karar verdim.




Mercedesin yeni alt markesı olan Mercedes EQ içersinde EQE benim hedef clasmanım oldu. SOn 6 aydır EQE ile yapılan yüm test sürüşlerini YouTUbe dan izledim. Çok az kişiden çok az şikayet konusu duydum. 

Daha sonra test sürüşüne kendim gittim. Ancak EQE 350+ almayı düşünürken EQE 350 AMG 4Matic siparişi verdim.

Birinci sebep EQE 350+ ne İstanbul'da ne de Ankara da sıfırını bulamadım. İkinci el fiyatları ise sıfır fiyatlarından daha fazla idi.

Örneğin aşağıdaki aracın fiaytı 3 milyon civarı idi. 



Bu aracı örnek vermemin sebebi içinin açık renkle döşenmiş olması. İçi siyah döşeli olanlardan en düşük fiyatta olan ile ilankardaki en yüksek fiyatlı olanlar da aşağıdadır.



YUkarıdaki ve aşağıdaki resimde görüldüğü gibi kullanılmış rabalar da fiyatlar 3 milyon ile 4 milyon arasında değişmekte. Ve bunların %95 nin iç döşemesi siyah renkli.



Aracın içinin siyah renk olması beni çok fazla rahatsız ediyor. Siyah renk aracı göstermiyor. Tam tersi içini dar, küçük, kalitesiz ve sıradan gösteriyor. Aşağıdaki resimlere bakar mısınız?


Bu nedenle içi beyaz diye dışının lavivert olmasına bakmaksızın aşağıdaki ikinci el Mercedes EQE 350+ almak üzere kaporamı gönderdim.



Ancak yeğenim İstanbul'da arabayı yerinde görünce bir çok yerinde çizik olduğunu fark etti. Araba şirket arabası olarak çok dikkatsizce ve özensiz kullanılmış maalesef. Bunun üzerine Mercedes Mengerler ile tekrar görüştüğümde ilince el Mercedes EQE 350+ a 3 Milyon vereceğime şu an halen üretimde olan Mercedes EQE 350 AMG 4Matic 3.4 Milyon vermemin daha uygun olacağı öne sürüldü. Tabi 3.4 Milyon planlanandan çok fazla :( 

İkinci el Mercedes EQE 350 AMG 4Matic fiyatlarını kontrol etmemi tavsi ettiler. İkinci el fiyatları aşağıdaki gibi!


Kısaca araç yokluğundan ikinci el araçlar sıfırlarından çok daha pahalı.  3.6 milyon liraya ikinci el Mercedes EQE 350 AMG 4Matic veya 3 milyon liraya ikinci el Mercedes EQE 350+ AMG alacağıma 3.2 milyon civarı sıfır Mercedes EQE 350 AMG 4Matic almak daha mantıklı geldi.


Biraz pazarlığın sonunda Mercedes EQE 350 AMG 4Matic siparişi verirken buldum kendimi:)


Sipariş verdiğim Mercedes EQE 350 AMG 4Matic üzerinde Mercedes EQE 350+ AMG 'de olmayan en önemli özellik 4 çeker olması. Yani üzerinde 2 elektrik moturu var. Bu nedenle Mercedes EQE 350+ AMG nin tork gücü 565 Nm iken Mercedes EQE 350 AMG 4Matic in torku 765 Nm çıkıyor. Buna karşılık menzil (fabrika verilerine göre) şehir içinde 50-60 km daha kısalıyor. 

Üzerindeki paketlerde ise en önemli fark ön koltukta hem ısıtma hem soğutma var. Ayrıca arka koltuklarda da ısıtma var. İklimlendirme de 4 bölgeli. Sipariş verdiğim aracın tüm özellikleri aşağıdaki resimlerde. 

Ama ben önemlisi iç döşemesi açık renk olacak :))

Aracım şu an Almanya'da halen üretimde. Aralık sonuna kadar gelmesini bekliyorum. Umarım yılbaşını kaçırmaz :)

Bu arada oturduğum sitede şarj istasyonunu kurmak için Genel Kurul kararı almak gerekiyormuş. Bir sonraki yazımın konusu da şarj istasyonu seçini ve kurulması olacak.

Görüşmek üzere,

KMK